دخــتر ِ قدیــم

من همه‌ی دیوارها را فرو خواهم‌ ریخت .

دخــتر ِ قدیــم

من همه‌ی دیوارها را فرو خواهم‌ ریخت .

بیست.چهل و شش*

نامه ی مرد به زن:

"بذار همدیگه رو دوباره ببینیم
سپس
اگر باز هم فکر کردی...
که ما نمی تونیم با هم باشیم
...بهم بگو...صادقانه.
اون روز..که شش سال پیش عاشقت شدم ،
رنگین کمانی در قلبم ظاهر شد.
اون رنگین کمان هنوز اینجاست...
مانند شعله ای درونم می سوخت و هنوز هم می سوزه .
اما احساسات ِ واقعی تو درباره ی من چیه؟
آیا اونها هم شبیه یک رنگین کمان بعد از باران هست؟
یا... 

آیا رنگین کمان ِ درون ِ قلب ِ تو ، مدت ها پیش ،  ناپدید شده؟
من منتظر جواب ِ تو هستم ."
 

دختر جواب مرد رو نمیده و ما خاموش هزاران تئوری در ذهنمون برای مرگ ِ این رابطه می سازیم که راوی داستان در نهایت برامون فاش خواهد کرد:

"من فهمیدم...
دلیل این که اندروید جواب نداد
ربطی به مکانیزم خستگی اون نداشت
و نه به این که او ، اون مرد رو دوست نداشت
و محتمل تر این که
شاید عاشق کس ِ دیگه ای بود...نه.

اندکی بعد از اون 6 سال ،  

دختر به ژاپن و نزد اون مرد رفت  

و من یک کپی از این داستان رو براش فرستادم."

در پایان حقیقت این بود: 

"عشق تماما یک موضوع تنظیم وقته .
خوب نیست که شخص ِ درست رو
خیلی زود و یا خیلی دیر ملاقات کنی .

اگر من در یک مکان یا زمان دیگه ای زندگی می کردم
داستان من ممکن بود یک پایان متفاوت دیگه ای داشته باشه "
 

 

*اثری تحسین شده و گیج آلود از وونگ کار وای.