دخــتر ِ قدیــم

من همه‌ی دیوارها را فرو خواهم‌ ریخت .

دخــتر ِ قدیــم

من همه‌ی دیوارها را فرو خواهم‌ ریخت .

این نیز بگذرد.

فکر میکنم همه ی ما مجازات میشیم.

و میترسم همه ی ما مجازات شیم.

شاید باید همه ی ما مجازات شیم.

فکر کن...

به خاطر همه ی این راحت گذشتن ها از کنار همه ی فاجعه هایی که میشد ما جای قربانی هاش ، نقش آفرینی کنیم.

به خاطر این همه بی تفاوتی و تظاهر آلوده به روشنفکری.

 

ما ، در متعالی ترین حالت  ممکن از تاثّرمون نسبت به فجایع اطراف ،

کمی آه می کشیم و

شاید گوشه ی چشمی تر کنیم

کمی فحش بدیم

کمی شاید به فکر فرو بریم

و پنهانی نفسی به راحتی بکشیم و خیلی شکرگزار بشیم که مثلا برادرمون یا خواهرمون و همسر و  دوست و خانوادمون درگیر چنین حادثه ای نشدند.

از گردنه مه آلود پرت نشدند

در آتش ِ بخاری نسوختند

یا توی زندان کشته نشدند و 

چه و چه...

 

و فکر کنم ما وبلاگ نویس ها بیشتر درگیر این بلاهت ِفراگیر هستیم که فکر میکنیم خیلی بیشتر از دیگر افراد جامعه ، عمق این فجایع رو می فهمیم.به خاطر این که بیشتر در موردشون خوندیم و احیانا قلم فرسایی کردیم.

 

از دور دستی بر آتش داشتن خیلی ساده است.

 

همه ی ما سیب زمینی هایی هستیم که دور از آتش زیر خس و خاشاک پنهان شدیم و کباب شدن سیب زمینی های دیگه رو نظاره میکنیم و حواسمون نیست تقدیر ِ ما هم کباب شدنه . فقط ما بی رگ تریم که از بد حادثه یا شانس گوهر بارمون ، زیر مشتی خاک پنهان شدیم و با 4 تا پست و لایک و شر در مورد فجایعی که اتفاق میافته ، حس میکنیم تو دل مبارزه ایم. با اون چند تا پست و حرف الکی فکر میکنیم خیلی کار مهمی کردیم و پیشرو انقلابی هستیم که معلوم نیست کی به وجود بیاد.ما میشینیم تا دیگران انقلاب کنند . توی زندان اعتصاب غذا کنند ، شکنجه بشند، بالای دار برند یا با شیاف پتاسیم پذیرایی بشند.

 

شاید واسه همینه مدت هاست ، حس میکنم محیط این وبلاگ و وب های اطرافم پر از تظاهر و ریا شده و دیگه هیچ میلی به بودن در این فضا ندارم.هرچند از همه ی محبت هایی که بهمون(من ومحسن)میشه شرمنده و خوشحالم میکنه . ولی نمیتونم نفرتمو نسبت به این فضای تزویر آلود و چغندوارانه ی اطرافم پنهان کنم.

خود ِ من از همه بدترم.

ولی دلم می خواست کاش اینطور نبودم.

کاش موجود مفیدتری بودم.

 

 *تاریخ نگارش این پست دقیقا هفته ی پیشه ، که از بدشانسی من ، وقت انتشارش اینترنتمون قطع شد تاااااااااا الان.

**حال ما هر دو خوبه . اتفاق های خوبی افتاده که بعد در جریان میذارمتون.

***معذرت میخوام از همتون.

****این لینک هم که دانلود آهنگ وبلاگه برای آذرنوش.شرمنده از تاخیر.پاسخ نظرات رو هم به زودی میدم.